Nieuws en Blog

Ranking the stars in Zoekmachines

Soms valt een zoekresultaat een stuk meer op omdat er sterren met een ranking bij staan. We kregen van een paar klanten vragen hoe dat werkte en of we dat ook voor hen konden doen.

Lees meer over ranking the stars in zoekmachines

 

Cookie-wet

Veel gedoe over de cookie-wet. Een goed resource in begrijpelijke taal vind je hier:

Lees meer over cookie-wet

 

SEO Effect tools: release 2.0

De release 2.0 van  SEO Effect tools is live! Naast de al draaiende modules: Keyword Research en SEO trends is nu ook de SEO page analyzer klaar.

Lees meer over seo effect tools: release 2.0

 

SEO Effect is live + eerste review!

Een soort van soft launch zo vlak voor de vakantie voor ons nieuwe initiatief: SEO Effect on-line software tools is live! We starten met twee van de (voorlopig) 5 modules: Keyword Research en SEO trends.

Lees meer over seo effect is live + eerste review!

  

Vrijgezellenfeest! Viral voor VVC-adventure

Helemaal leuk geworden! De viral voor VVC-Adventure over vrijgezellenfeest en hoeveel je daarvoor over hebt.

Lees meer over vrijgezellenfeest! viral voor vvc-adventure

 

Adwords: bieden op zoekwoorden concurrent

Businessweek meld dat per 4 juni 2009 gebruikers van Adwords in meer dan 200 landen biedingen mogen uitbrengen op merknamen van concurrenten.

Apple mag dan adverteren met de zoekterm ‘microsoft’, of Nike mag een advertentie laten zien als je zoekt naar ‘Adidas’.

De brandname van de concurrent mag nog steeds niet voorkomen in de advertentie zelf. Zie ok de uitleg van Google Adwords zelf over handelsmerken.

Lees meer over adwords: bieden op zoekwoorden concurrent

 

Usability: met 1 knop minder $300 miljoen meer

Op de site van het bedrijf user interface engineering las ik een artikel van Jared Spool 'The $300 Million Button'. Als bijdrage van hem aan boek over usability Web Form Design: Filling in the Blanks werd gevraagd of hij een voorbeeld kende van een usability verandering die echt invloed had op de winst van een bedrijf. "Je bedoelt een impact van 300 miljoen dollar?" Ja, die had hij wel.

Lees meer over usability: met 1 knop minder $300 miljoen meer

 

Scoren in Google = engaging website met lage bounce rate

engegement, usability en bounce rate zjn ranking factoren in Google resultatenGoogle betrekt steeds meer on-page factoren in haar ranking algoritme. Zo worden een lage 'bounce rate' - of in het Nederlands 'wijgeringspercentage' - en 'websites die bezoekers meenemen en interactiviteit uitlokken' steeds belangrijker om te scoren in Google.

Dit blijkt bv uit een antwoord van een Google medewerker op de derde Google online Webmaster Chat:

Lees meer over scoren in google = engaging website met lage bounce rate

 

Old School: Google 2001

A blast form the Past:

In honor of our 10th birthday, we’ve brought back our oldest available index. Take a look back at Google in January 2001.

Dus zo zag een internet startup van 10 jaar geleden eruit. Is het geen schatje... Omdat het maar enkele weken in de lucht blijft, hebben we wat screenshots verzameld.

Lees meer over old school: google 2001

 

Een kilo zoekmachine marketing tips!

De derde druk van Keesjans Handboek Zoekmachinemarketing is uit. Nu bijna 1 kilo tips. Het vak van zoekmachine marketing is volop in beweging samen met de stromingen die het internet beroeren. Keesjan loodst ons door de nieuwe zaken als:

Lees meer over een kilo zoekmachine marketing tips!

 

Frisse business met DubbelFrisss voor de horeca

Vandaag (5 april 2008) is de B2B site over "DubbelFrisss in de horeca" gelanceerd. Op de site laat Wesley zijn zakelijke kant zien. We kennen Wesley uit de TV-reclames van DubbelFrisss, hij schreeuwt het beroemde zinnetje "Zoenen, zoenen! Maak me gek!". Deze keer geeft hij - losjes in het pak gestoken - tips voor horeca ondernemers over de "Gouden regels van frisse business".

Lees meer over frisse business met dubbelfrisss voor de horeca

 

Safari marketing

In alle verhalen die ik lees over de recente launch van Apple's Safari webbrowser (beta) voor Windows, vond ik geen sterke aanwijzing over het waarom van deze zet. De meeste bloggers/journalisten verwijzen naar de concurrentie met Microsofts Internet Explorer en naar Firefox. Men vraagt zich dan af of Safari nu echt zoveel extra te bieden heeft dat Windows gebruikers zullen switchen van hetzij IE of Firefox naar Safari. Je ziet dan allerlei gedoe over het vergelijken van functies en èèn van de mannen achter Firefox (John Lilly) maakt zoch nogal druk over het beoogde markaandeel van Safari en het doel van Apple hierachter. Volgens mij zit hij er helemaal naast.

Lees meer over safari marketing

 

Een naamgenoot

Ik kreeg een mail van Gerard Kleijn. Een wat schizofrene ervaring en ik ben toch wel zo dyslectisch dat ik in eerste instantie over de "ij" heen lees. Hij had een vraag over Google rankings en hoe het toch kwam dat "Gerard Klein" soms hoger scoorde als je op "Gerard Kleijn" zoekt. Er zat ook een verwijzing bij dat we allebei muziek maken en dat bleek de echte ontdekking...

 

Lees meer over een naamgenoot

 

Bill's Rant

Bill Gates heeft zich laten verleiden om midden in de campagne over de lancering van Vista te mopperen op de commercials van concurrent Apple . Dat zegt iets over hoe goed die commercials blijkbaar zijn. Ik vind ze in ieder geval leuk. Bill blijkbaar niet.

Lees meer over bill's rant

 

Beter kunnen we het niet maken...

Weliswaar niet echt een ontdekking op het web maar wel een voortvloeisel uit een inadequate website. Mijn recente belevenis met de belastingtelefoon. Een klassieker...

Lees meer over beter kunnen we het niet maken...

 

Slecht drukwerk...

Het verbaast me elke keer weer als ik een site zie die alleen goed werkt in Internet Explorer. De redenatie lijkt te zijn: "90% van de bezoekers ziet een prima site en dat is best veel." Laten we dat eens vergelijken met drukwerk. Stel je bestelt een folder bij de drukker. Je hebt tijd en energie gestoken in de boodschap en de layout. Het reclame bureau stuurt er een factuur voor, de deadline nadert en dan komt eindelijk de doos met folders van de drukker...

Lees meer over slecht drukwerk...

 
 
amesroom.gif
BUREAU VOOR ONLINE MARKETING, ZOEKMACHINE MARKETING, COMMUNICATIE & VISUAL DESIGN